Waardevolle start 2e helft van Rotaryjaar

Tekst Marco Bijl | Foto’s Frits Boddeman | 10/01/2017

Even terug op ‘het oude nest’ om onze ‘Nieuwjaarsbijeenkomst nieuwe stijl’ te vieren. Het was goed om na een paar weken alle vrienden en vriendinnen (en jammer genoeg maar een beperkt aantal partners) weer te zien en elkaar met een bubbeltje het beste voor 2017 te wensen.

Ruud viel op met zijn prachtige paarse das, maar vooral door zijn warme terugblik op zijn eerste half jaar. Beschouwend over ‘ver weg’ en dicht bij huis. Uit de opsomming van hetgeen door onze club tot nu toe dit Rotaryjaar gedaan is maakte hij op dat er ‘energie’ in de club zit.

Het ‘Nederlands buffet’ (snert, draadjesstoof, kapucijners met uitjes en spek, boerenkool met stukjes worst, aardappelpuree, zuurkool omlijst met augurkjes en piccalilly) én koffie/thee toe, was goed van smaak en voedzaam.

De verkiezing van ‘club Rotarian van het jaar’ is altijd weer een spannende gelegenheid. Velen van ons kijken dan naar het plafond of staren naar de vloer, heimelijk hopend of men zelf de eer te beurt valt. Het bestuur was vooraf gesloten als een oester en heeft in haar wijsheid een prachtige keuze gemaakt. Op de wisseltrofee komt voor dit jaar de naam van Johan te staan!

Daarna werd het ‘spannend’. In vier rondes werd tijdens de ‘iBorrel & Battle’ door vijf teams ‘op het scherpst van de snede’ om de overwinning gestreden.

Van ludieke vragen in ronde 1 (prachtig de ‘dartbord cijfervraag’), via het maken van een ‘tussenstand selfie’ waarbij teams op en in elkaar op de grond lagen, naar de spellendoos. Hilarische taferelen gezien. Ruud die met vaseline aan zijn neus watjes verplaatst op een manier waarvan je denkt: ‘Hoe is het mogelijk?’ Uit het ‘mummiespel’ bleek dat sommigen onder ons mét toiletpapier om het hoofd er nog steeds prima uit blijven zien! Van Astrid kunnen leren hoe je een koekje ‘echt snel van je voorhoofd naar je mond brengt’. En hoe alles in het werk werd gesteld om drie ballonnen 15 seconden in de lucht te houden, aan elkaar vastgebonden tot zwevend door de receptie; aan creativiteit geen gebrek. En dat zowel Frank als Kees G. in staat bleken om 10 bekertjes, met de lucht uit één ballon, van tafel te blazen.

De muziekronde bleek voor velen niet al te moeilijk (één team had zelfs 16 van de 20 vragen goed!). Echte liefhebbers wisten natuurlijk binnen 2 seconden dat André Hazes op 10 januari precies 12 jaar, 3 maanden en 18 dagen niet meer onder ons is.

Zijn jullie ook benieuwd naar de gemaakte filmpjes die over de verschillende fragmenten zijn gemaakt? Misschien leuk om ze op één van de volgende clubavonden te laten zien?

Tot slot het woordspel waarin via handig geren, gedraai en ‘veelal verkeerde’ aanwijzingen letters in juiste volgorde moesten worden gezet. Dit leek makkelijker dan het was!

Dat het team met captain Sjaak 5 seconden overhield maakte ze (ondanks de mazzel met het ‘wegsnoepen van punten bij anderen’) een meer dan terechte winnaar. Een mooi gebaar dat het winnende team de gewonnen prijs aan Johan overhandigde.

Een gedenkwaardig ‘slot’ van een waardevolle avond.

ZIE OOK:

Fotoalbum: Nieuwjaarsbijeenkomst 10/01/2017