Clubjaar 2014/2015 geopend met vaartocht

Frank Braak | 02/09/2014

Op dinsdag 2 september 2014 was de eerste bijeenkomst van het nieuwe clubjaar. Dit werd op een speciale manier gevierd met een tochtje op de partyboot ‘Dol.Fijn’.

Om 18.00 uur werd iedereen ingescheept op de rondvaartboot naast de sluis. Spijkerman verzorgde de catering aan boord. Na afvaart over het Noord-Hollands kanaal richting Spijkerboor, hield onze kersverse voorzitster Carola Ruijter haar openingsspeech en toastte op het nieuwe seizoen. Carola bedankte onze oud voorzitter Kees van Wezel voor het afgelopen jaar en had als verrassing een mooi fotoboek met Kees in de hoofdrol.

Kees bedankte op zijn beurt iedereen voor een mooi afgelopen jaar en wenste Carola veel succes. Ondertussen voeren we over een rustig Noord-Hollands kanaal bij erg mooi weer richting Spijkerboor.

Na de speeches was het tijd voor eten. Een lekkere saté was geregeld. En waar smaakt die beter dan op het water in een rondvaartboot. Bij Spijkerboor aangekomen, werd de koers verlegd richting De Rijp. Ondertussen brak de zon weer door de lichte bewolking. Met zicht op De Rijp las Leo Kok het filosofisch citaat voor, van “The man in the glass”. Een echt doordenkertje.

Smalle vaartjes, daar staat De Rijp bekend om. Maar dat schrok onze schipper niet af om tot het centrum door te dringen. Ondanks verbaasde blikken van omwonenden. Tot de brug bij cafe ‘De Oude Herberg’ ging onze vaartocht. Hier aangemeerd ging de tocht verder te voet. Ons doel was nu snackbar ‘De Walvis’. Hier aten we een heerlijk ijsje, wat natuurlijk bij dit zomerse weer paste.  Na een rondje De Rijp ging de tocht weer terug naar Purmerend. Erg gezellig met de ondergaande zon in de rug.

Aangekomen bij de sluis in Purmerend, ging iedereen met een brede grijns weer van boord. We hebben genoten. Een erg leuke trip en goed geregeld door Stef Deitmers. Stef bedankt!

ZIE OOK:

Fotoalbum: Vaartocht opening clubjaar 02/09/2014