Jaar 2016 begint met bowlen en steengrillen

Tekst en foto’s Sandra van der Meulen | 05/01/2016

In plaats van de gebruikelijke nieuwjaarsbijeenkomst op de golfbaan met een winterbarbecue buiten(!), had het bestuur dit jaar voor een nieuwe activiteit gekozen, namelijk bowlen en aansluitend steengrillen. Het bowlingcenter was daarvoor op dinsdagavond 5 januari speciaal voor ons open gegaan.

Na de nieuwjaarswensen uitgewisseld te hebben was het tijd om onze schoenen te verruilen voor de hippe bowlingschoenen. De teams waren al ingedeeld door het bestuur dus we konden snel van start. Op vier banen werden al gauw spares en strikes gegooid, maar ook bleven soms alle kegels recht overeind staan. Ik zal geen namen noemen, maar de ene Rotarian had er meer aanleg en gevoel voor dan de ander. Onder het genot van een drankje werd bloedfanatiek gespeeld. Een praatje met je buurman van de andere baan was er soms niet echt bij. Met een geconcentreerde blik werden de worpen van de ploeggenoten gevolgd en angstvallig naar het scorebord gekeken. Er werd gejuicht maar soms ook gevloekt. Of je bowlen nu wel of niet zo leuk vindt, iedereen was het erover eens dat het superleuk was om wat met elkaar te doen.

Na het uur bowlen konden we aan tafel. Carola hield namens Pieter een praatje. Zij spoorde ons vooral aan om náást je te kijken. Daarna informeerde Ruud ons over wat ons aankomend jaar te wachten staat als club. Zo wordt in mei het nachtgolftoernooi weer gehouden. Met hulp van Renata is de activiteitenkalender aardig ingevuld. Ruud vertelde dat het bestuur de eerste tijd wilde kijken wat er vanuit de club zou komen, maar dat dat niet heeft gewerkt. Ook onthulde Ruud wie zijn inkomend voorzitter wordt en dat is Suzanne!

Daarna was het echt tijd om te gaan eten. De steengrill-platen waren inmiddels aardig warm, zodat het niet lang duurde eer de eerste stukjes vlees gaar waren. Naast kampioenen op de bowlingbaan waren er ook kampioenvleeseters te bespeuren in de groep. Zo hebben Eric, Stephan en Johan niet alleen hun eigen borden met vlees leeggegeten, maar ook van menig ander de restjes opgegeten.

Met een volle buik en kleding die minder naar rook stonk dan de vorige nieuwjaarsbijeenkomsten, ging iedereen rond half tien tevreden op huis aan. Bedankt bestuur voor de leuke avond!

ZIE OOK:
Fotoalbum: Nieuwjaarsbijeenkomst 05/01/2016