Ouderen opgevrolijkt met draaiorgelmuziek

25/03/2020

Tijd om de ouderen een hart onder de riem te steken, nu geen bezoek meer mogelijk is in verzorgingshuizen. Om Purmerendse senioren toch wat aandacht te geven in deze tijden van corona, regelden Rotaryclub Purmerend Weidevenne een draaiorgel dat woensdag 25 maart bij acht ouderencomplexen langs ging.

Er werd contact gezocht met kaashandelaar én draaiorgeleigenaar Henk Wipprecht. Die was meteen bereid om een van zijn twee orgels beschikbaar te stellen om de oudere inwoners van Purmerend wat afleiding te bezorgen. Achter de ramen en op de balkons van de zorginstellingen zagen we zwaaiende en dansende ouderen. Ook omwonenden staken hun hoofd uit het raam. ’Dromen zijn bedrog’ van Marco Borsato komt voorbij, en nog een hele rits andere liedjes. Clublid Suzanne Rozema: “Op deze manier komen de mensen ook een beetje buiten en hebben ze wat vrolijkheid”.