1 september 2021: Club doneert € 7.500 aan KNRM

Afbeelding met tekst, gras, vrachtwagen, lucht

Automatisch gegenereerde beschrijving

Rotaryclub Noordwijk en Omstreken heeft € 7.500 geschonken aan het Reddingsstation Noordwijk van de KNRM. De uitreiking van de cheque vond uiteraard plaats aan zee. Niet geheel toevallig bevindt zich daar immers ook ons clubhuis: Grand Hotel Huis ter Duin.

De KNRM, die sinds 1824 reddingen op zee uitvoert langs de hele Nederlandse kust, is een particuliere organisatie die draait op vrijwilligers en geheel afhankelijk is van donaties. De donatie van Rotary gaat besteed worden aan de in het nieuwe boothuis te bouwen keuken. Het huidige boothuis aan de Bosweg in Noordwijk (bij de vuurtoren) dateert van 1953 en is in slechte staat. En ook door het ontbreken van voorzieningen is het niet meer van deze tijd. Mede door de donatie van onze club zal er nu ook een mooie keuken komen.

Reddingstation Noordwijk redt ook mensenlevens op het land overigens. De zeer opvallende Mercedes-Benz Unimog wordt vaak op verzoek van politie en ambulance ingezet op het strand en in de duinen, waar andere voertuigen niet kunnen komen.