21 september 2020: Hans de Boer neemt afscheid van VNO-NCW

Ons clublid Hans de Boer heeft vandaag na 6 jaar en drie maanden afscheid genomen van het voorzitterschap van VNO-NCW. Vanwege het coronavirus moest het afscheid voornamelijk virtueel plaats vinden. Enige tientallen genodigden waren aanwezig in de Malietoren in Utrecht (het hoofdkantoor van VNO-NCW) en volgens de gespreksleider Jort Kelder keken er zo’n 1000 mensen mee via een directe verbinding.

Het was een schitterende uitzending. En de stormvloed aan bedankjes nam zo toe dat het op enig moment begon te lijken op een pauselijke zaligverklaring. Evenzogoed leeft Hans nog volop en heeft hij al weer massa’s plannen. Zo heeft hij afgelopen donderdag met twee vrienden het beroemdste hotel van Curacao gekocht (op de hoek van de haven), om dat te gaan ontwikkelen tot een cultureel centrum / hotel, om het cultuurtoerisme te bevorderen.

Aan het eind van het afscheid sprak premier Mark Rutte Hans toe en overhandigde hem de versierselen van Commandeur in de Orde van Nassau. Echtgenoot Klaske werd gevraagd het halslint om te hangen, omdat Mark gaarne de anderhalve meter in acht wilde blijven nemen.

Helemaal aan het slot werd Hans toegezongen door Dries Roelvink en dat moet uw razende reporter nog even bij Hans navragen, waarom dat was. Dries deed het overigens heel goed, zij het van een papiertje.

Hieronder de foto’s

Afbeelding met computer, binnen, computer, toetsenbord

Automatisch gegenereerde beschrijving

Afbeelding met elektronica, computer, monitor, binnen