28 januari 2015: Northgo College Excellent!

28 januari 2015: Northgo College excellent !

Met veel trots maakte ons clublid Johan van der Plas, rector en medebestuurder van het Northgo College in Noordwijk, bekend dat de havo-afdeling van zijn school het predikaat “Excellent” heeft gekregen.

Johan van der Plas, rector Northgo College

In de Koninklijke Schouwburg in Den Haag maakte de staatssecretaris van OCW, Sander Dekker, dat op 27 januari jl. bekend. Medebestuurder Marc Janssen nam aldaar de oorkonde in ontvangst uit handen van Minister President Mark Rutte.

Johan memoreerde dat ook onze Rotaryclub Noordwijk en Omstreken daar een steentje aan bijgedragen heeft, door nu al drie achtereenvolgende jaren een beroepenavond op het Northgo college te verzorgen. Havo en VWO leerlingen kunnen dan van onze clubgenoten voorlichting krijgen over hun beroep.

Dat is een aspect wat soms wel eens vergeten wordt, dat Rotaryclubs meer doen dan geld inzamelen voor goede doelen. Ook het verrichten van goede daden hoort daar bij. Zoals het verzorgen van zo’n beroepen avond.

Zo heeft de club zich recentelijk ook ingezet om de locale voedselbanken goede juridische structuren te verschaffen en is geassisteerd bij het verbeteren van de logistiek. En ook zijn clubleden actief bij het Rotaryproject JobRotary, waarbij oudere werkzoekenden geasssisteerd worden bij het vinden van werk, waarbij herhaaldelijk verbluffende resultaten bereikt worden.

Je belangeloos inzetten voor de maatschappij. Dat is meer dan alleen maar fundraising voor goede doelen.