29 september 2021: Beschouwing Miljoenenota

29 september 2021: De Miljoenennota

Al bijna 10 jaar bespreekt ons clublid Harry Groen jaarlijks de Rijksbegroting, nog steeds ook wel bekend onder de inmiddels wat achterhaalde benaming Miljoenenota. Harry doet dat met zijn financiële achtergrond altijd met heel veel genoegen en de club hangt dan ook steeds aan zijn lippen.

Ook al 10 jaar vindt Harry de begroting iedere keer weer een formidabele prestatie van het kabinet en de ministeries. En hoewel je daar als burger niet altijd bij stil staat, is het dat natuurlijk ook wel. Ook al, omdat we in ons landje altijd heel goed de hand op de knip weten te houden, waardoor we financieel niet in de problemen komen. Tenminste, sinds Harry de begroting bespreekt. En deze keer was het vanwege Corona al helemaal een hels karwei om een goede begroting in elkaar te zetten.

Vervolgens wijst Harry steeds op de redenen waarom de begroting is, zoals die is en wat de bijzondere aandachtspunten zijn.

Ter verduidelijking hieronder wat sheets waaruit dat blijkt.

Het was weer een mooie presentatie, maar dit keer echt de laatste. Harry had deze nobele taak al overgedragen aan ons clublid Hans de Boer, maar door diens overlijden, was het toch weer Harry die het deze keer moest doen.

Het waren mooie voordrachten Harry, waarvoor de club je bijzonder dankbaar is.

Afbeelding met tafel

Automatisch gegenereerde beschrijving