Augustus 2017: de Zompro

Het Rotaryjaar is wat de boekhouders noemen een gebroken jaar, namelijk, bij Rotary, van 1 juli tot en met 31 juni. Dan treedt de nieuwe voorzitter aan, met in zijn kielzog de nieuwe inkomend voorzitter, die bij Rotaryclub Noordwijk en omstreken dan tevens de nieuwe programmacommissaris is.

Nou zijn de vakantiemaanden altijd wat lastig voor een ingewikkeld programma, omdat de opkomst zo onvoorspelbaar is. Dus is het traditie om die dan te vullen met het “Zomerprogramma”. Waarmee die periode ook wel bekend staat als “de Zompro”. Er werd daar op deze site in 2012 al eerder aan gememoreerd (klik hier):

De invulling van zo’n avond is dan wat ongewis en dat zijn dan niet zelden onverwacht leuke avonden.

In de Zompro van 2017 werd de club ondermeer bijgepraat over de volledige zonsverduistering in de USA op 21 augustus 2017, nader geduid door de inkomend aan de hand van een grapefruit die door hem naast een globe gehouden werd:

Afbeeldingsresultaat voor zonsverduistering usa

En over het instorten van de derde toren WTC 7 op 9/11, besproken door de architect in onze club:

Portland Architects & Engineers for 9/11 Truth

De Zompro is inmiddels geruisloos overgegaan in de Napro. De club wacht in spanning af wat die gaat brengen…