28 maart 2020: Tulpen !!

28 maart 2020: Tulpen

Ons spiksplinternieuwe clublid Jelle Smit had het lumineuze idee om een grote partij bij bollenboer Jan in de koelcellen liggende tulpen op te kopen. Dat gebeurde via donaties van de leden van onze Rotaryclub Noordwijk en Omstreken. De 1170 bossen tulpen werden vandaag, zaterdag 28 maart 2020, bij Zorgcentrum De Duinrand in Katwijk en bij Groot Hoogwaak in Noordwijk afgeleverd. Ook werd een kleiner deel afgeleverd bij de Jeroen in Noordwijk.

Afbeelding met gebouw, buiten, persoon, voedsel

Automatisch gegenereerde beschrijving

Afbeelding met buiten, weg, straat, gebouw

Automatisch gegenereerde beschrijving

Afbeelding met buiten, gebouw, trottoir, mensen

Automatisch gegenereerde beschrijving

Afbeelding met gebouw, tafel, voedsel, zitten

Automatisch gegenereerde beschrijving

De actie had vele voordelen.

Afbeelding met gebouw, buiten, vrachtwagen, straat

Automatisch gegenereerde beschrijving

Bollenboer Jan (vader van acht, grootvader van zeven) ziet als gevolg van het Coronavirus zijn omzet inzakken (verdwijnen is misschien helaas een beter woord) en zou zich genoodzaakt zien de vele tulpen te moeten vernietigen. Wat natuurlijk zonde is. Zo verdient hij nog wat en vinden de tulpen alsnog een mooie bestemming.

Want ook al weer vanwege de angst voor besmetting met het Coronavirus ontvangen ouderen geen bezoek en dus ook geen bloemen. Niet alleen de ouderen in de zorgcentra, maar ook de ouderen die afhankelijk zijn van de thuiszorg of in de aanleunwoningen wonen. Onze tulpen zijn hopelijk een lichtpuntje voor hun, in deze barre tijden.

Afbeelding met binnen, tafel, voedsel, zitten

Automatisch gegenereerde beschrijving

In Katwijk zorgde deze dame voor verdere verspreiding onder de aanleunwoningen !

En voor het personeel een leuk bedankje voor hun niet aflatende en zeer gewaardeerde inzet.

Afbeelding met container, mand, zitten, tafel

Automatisch gegenereerde beschrijving

Afbeelding met gebouw, buiten, mensen, doos

Automatisch gegenereerde beschrijving