26 augustus 2015: Kaag op eigen Kiel

LIVE: Rotaryclub Noordwijk en omstreken heeft het varen hoog in het vaandel staan. Niet alleen vanwege de naastgelegen zee, maar evenzeer door de nabijheid van de mooiste Zuid-Hollandse meren en andere wateren.

Vandaag vind het jaarlijkse uitstapje naar de Kaag plaats met enige schepen van onze eigen leden en de eerste foto’s druppelen al binnen:

UPDATE: 15.39u: En het kan nog spannend gaan worden, want er ligt al een code geel weeralarm van het KNMI voor de rest van de middag en avond:

16.12u: Bij gebreke van actuele foto’s hierbij vast een stock-foto van hoe het kan “spoken” op de Kaag:

19.44u: Aaj ahj ahj, wat nu…..

Enfin, onder bezielende leiding van clubgenoot Geert:

en clubgenoot Paul,

En onder streng toezicht van onze enige echte kapitein, schipper Jo:

Werd uiteindelijk restaurant Benjamin op Kaageiland bereikt (daar waren we vorig jaar ook al), alwaar het uurtje zware onweersstorm zonder enige moeite werd uitgezeten:

(hier vlak voor het onweer: “omdat de plas warm is, drukt dat het onweer rond de Kaag langs”….hoorden we aldaar, wat uiteindelijk niet helemaal waar bleek te zijn)

(en tijdens het onweer)

Het uitzitten van de storm:

Hier restaurant Benjamin als het minder hard onweert: