14 augustus 2016: Visueel gehandicapten op bezoek

14 augustus 2016: Visueel gehandicapten op bezoek in Noordwijk

Rotaryclub Noordwijk en Omstreken had een afvaardiging gezonden ter ondersteuning van het bezoek dat een 85-tal visueel gehandicapten uit het hele land aan Noordwijk brachten. Ook onze plaatselijke Lions Brittenburg ondersteunde de gebeurtenis.

Leden van de clubs begeleidden de bezoekers bij het betasten van de zandsculpturen en de praalwagens. Het bezoek werd afgesloten in restaurant Dutch van de Hotels van Oranje met een heerlijke door het hotel gesponsorde lunch (Chapeau heren!). Omdat ook het weer erg goed meewerkte vond iedereen het een geweldig uitje.

De bezoekers kwamen met de trein (en werden dan gehaald en gebracht van en naar Station Leiden met een touringcar van Beuk – chapeau Monique!) of op eigen gelegenheid met de (regio)taxi.

Ook de Noordwijkse Bloemenkoningin Hetty van de Laar was er natuurlijk bij.

En omdat het toch de laatste dag van de zandsculpturen was, mocht iedereen even voelen….en dan blijkt dat zand dus zo hard als cement te zijn….

Voelen aan de praalwagens….gewoonlijk ten strengste verboden, maar nu mocht het….onder begeleiding….

De lunch in Dutch….

Veel honden ook….dat hadden ze daar nog niet meegemaakt