14 oktober 2015: Belastingadvies !

Uit ons weekbericht:

Onze spreker van vanavond is Hans de Kruijs.

Hij is behalve fiscaal jurist ondernemer, bijna profvoetballer en heeft ook een grote affiniteit tot rockmuziek (denk aan vorige week).

Hans houdt zich kort gezegd bezig met de uit de krant bekende methodes van de grote internationale bedrijven om belasting te betalen in die landen waar het tarief het laagste is. Dat doet hij in allerlei verband.

Hij legt ons uit dat de veel voorkomende routes via Nederland vooral het effect zijn van de vele internationale belastingverdragen die Nederland heeft afgesloten. Die routering is in ieder geval voor Nederland per saldo heel gunstig, al blijft maar een klein percentage van de geldstromen in Nederland hangen.

Een paar clubleden weten al van de hoed en de rand, maar voor het grootste deel van het gezelschap is het interessant om wat meer over dit onderwerp te horen. Duidelijk is dat je diep in de details moet gaan om in dit veld mee te kunnen doen.

Nog een tip voor wie zelf internationale ambities heeft: Ga voor afspraken naar de belastinginspectie Rotterdam, die hebben ervaring en denken mee.

Hans’ onderneming heet Emeago.