Augustus 2012: De Zompro

(Noot voor het bestuur: dit artikel is voorgedragen voor verwijdering, maar kan nog even blijven staan omdat niemand het leest in deze vakantieperiode. Hier begint het:)

In de vakantiemaand augustus zijn uiteraard ook veel clubleden op vakantie.

(waarom weet trouwens niemand, met zo’n strand voor de deur)

De achterblijvers moeten zich dan behelpen met het Zomerprogramma, beter bekend als de Zompro. Wanneer eindigt de Zompro ook al weer, zeggen die dan tegen elkaar.

Het zomerprogramma is een mooie clubperiode, zonder veel geestelijke inspanning eisende programmapunten. Maar onder leiding van de chef van dienst kan dat onverwacht toch nog heel anders uitpakken.

De achterblijvers voelen zich ook meer nog dan gewoonlijk verenigd, omdat zij “de Achterblijvers” zijn. Zij hoeven niet op vakantie. Hoeven geen zware bergwandelingen te maken, geen caravans over bergpassen te sleuren, niet te baden aan kusten waar onzichtbare enge dieren aan je tenen knabbelen. En hoeven zich geen zorgen te maken over de achtergebleven racefiets die stilletjes staat leeg te lopen. Enfin, dat geeft een extra band.

Rotaryclub Noordwijk en Omstreken heeft dus een Zompro. Afwezig zijn in elk geval de Voorzitter, de inkomend voorzitter annex programmacommisaris, de secretaris en de oud-voorzitter. Die zijn, naar het schijnt allemaal separaat, op vakantie.

Geheel lamgeslagen (in bestuurlijke zin) is de club niet. De penningmeester is er nog, zodat verspilling uitgesloten is en ook is de tweede secretaris er nog, die gewoon stug door gaat met het tikken van flauwe stukjes voor de site, die nu toch niemand leest.

Een club moet een voorzitter hebben natuurlijk, zodat tijdens deze Zompro, bij afwezigheid van verder bijna iedereen, de honneurs worden waargenomen door de Voorzitter van de Ledencommissie. Dat is namelijk de vorige oud-voorzitter die bij ons dan zo in de ledencommisie doorzakt om daar uiteindelijk nog eens twee jaar later aan de achterkant als gewoon lid weer uit te vallen. Wat dat betreft doet de ingewikkeldheid van de carrière van onze voorzitters niet onder voor de levenscycli van sommige insecten.

Het Zomerprogramma is altijd weer spannend, omdat iedereen weet dat het de leukste avonden zijn. Drie avonden Zompro in het verschiet...we kijken er naar uit. Want op vakantie gaan…….

--------------------------------------------------------------------

Je komt op vliegvelden waar ze hun ouwe rotzooi niet opruimen:

(geschrokken lezertjes: dit is niet echt hoor, althans, geen echt ongeluk!)

Kun je gewoon in Noordwijk of Katwijk aan zee gaan zitten, ga je naar vreemde kusten met rare beesten op het strand:

Enge motels:

Met lange incheckrijen:

En als je wat vindt, een overdaad aan lichtreclames, die je uit de slaap houden:

Kans op draconische buitenlandse straffen, die met mathematische precisie worden opgelegd:

Of na negenen geen uitzicht meer (en waar overdag ook al niks mag...):

Kans op het in 5-sterren hotels oplopen van enge buitenlandse aandoeningen:

Kans op aliens , bijvoorbeeld bij the famous Black Mailbox in Nevada at Area 51 langs de Extraterrestrial Hwy 375 , nabij de Little A'Le'Inn, 9631 Old Mill Street

Rachel, NV 89001, United States. Zo, als deze foto nou niet opgepikt wordt door google, weet ik het ook niet meer.

(let op onze rotarysticker bij de pijl):

Kans op enge toeristen:

Kans op enge beesten:

Terwijl je eigen hond dan weer niet mee mag:

Onze nationale driekleur die voor reclamedoeleinden gebruikt wordt:

Voedsel waar je thuis in een grote boog omheen zou lopen (we zien hier blijkens het menu de Award Winning Pretzel Grilled Cheese, wat je je beste vijand nog niet zou voorzetten):

Enfin, teveel om op te noemen.

----------------------------------------

Maar zie hier dan de “Achterblijvers”...:

(alle foto’s: vakantiekiekjes webmaster)