2 september 2015: Skuytevaart

2 september 2015: Slibtong eten bij Skuytevaart

Het jaarlijkse traditionele slibtong eten bij Zeilvereniging Skuytevaart in Katwijk.

Een zeilvereniging waar ze met motorboten zeilen, schamperen de Noordwijkers wel eens. Maar dat mag de pret niet drukken.

Clublid Arie Ouwehand verzorgt de vis (kan ook niet anders met zo’n naam).

Op deze website staan al minstens 4 of 5 eerdere verslagen over deze traditie en wie wil weten hoe het er uit ziet als grote hoeveelheden slibtong verorberd worden, moet daar dan maar eens kijken. Hier nu alleen maar twee sfeerfoto’s van deze keer.

(op de foto ook clublid Jo, die gewoonlijk dan het vervoer over zee naar Skuytevaart doet, maar nu, ondanks het ogenschijnlijk mooie weer, adviseerde daarvan af te zien, i.v.m. hoge golfslag, gekke winden, enge muien en rollende dwarsliggers, althans met zoveel argumenten dat geen clublid zijn oordeel in twijfel durfde te trekken. Iets wat toch al nooit iemand durft…..als het over de zee gaat….)