31 december 2016: Onze Tsjechische bus

31 december 2016: Ons Tsjechië project; deel twee

Na de feestelijke opening in 2015 bereikte ons het verzoek om het transport van de dubbel gehandicapte bewoners mogelijk te maken. De bewoners van Mirandie verblijven in principe elk weekeind bij de familie om de banden met de familie in stand te houden. Dat functioneert in de kleine gemeenschap van Brumovice bijzonder goed. Het enige probleem was het vervoer van de bewoners, waarvan sommigen met rolstoel. Ook moeten bewoners regelmatig naar fysiotherapie, arts of tandarts, ziekenhuis, zwembad en dergelijke gebracht en gehaald worden.

Samen met de Rotaryclubs van Brno City en Breslav-Valtice heeft onze Rotaryclub de financiering van een aangepaste 9 persoonsbus mogelijk gemaakt. De bijdrage van onze club aan de bus bedroeg € 15.000,--.

Bijgaand foto’s van “onze“ bus met begeleiders en bewoners voor het nog altijd nieuwe en fraaie gebouw van het Mirandie huis. De bus is in december 2016 afgeleverd en in gebruik genomen.