4 sept 2010: Brons voor RC Noordwijk e.o. bij roeiwedstrijden Katwijk

Op zaterdag 4 september 2010 behaalde een gladiatoren team van onze club de 3e plaats bij de door onze moederclub Katwijk-Noordwijk georganiseerde roeiwedstrijden. Het team bestond uit Cees Guijt, Robert Kraayvanger, Evert Jan Bonnike, Arjan Bakker en Piet Peeters, onder bezielende leiding van coach/captain Nico van Duijn, die echter i.v.m. zijn werk niet aanwezig kon zijn.

Het motto van de wedstrijden was “Roeien voor een thuishaven”. De opbrengst is ten goede gekomen aan Stichting Woord en Daad, Randolph Fellowship, Alzheimer Nederland en Stichting Community Service Rotaryclub Katwijk-Noordwijk

Arjan Bakker, Evert Jan Bonnike, Robert Kraayvanger, Cees Guijt en vooraan Piet Peeters

Hierboven: de eerste race. Voor vertrek nog een beetje opschuiven naar de buren en dan schiet direct al bij de start bij Piet de roeispaan uit het dolboord. Want de truc is om een bovenmenselijke krachtsexplosie te koppelen aan het nodige denkwerk om de roeispaan in het dolboord te houden en dat is niet iedereen gegeven. De race wel gewonnen natuurlijk, mede dankzij uitmuntend scherp stuurwerk van Robert. Hierna volgde nog een race, ook gewonnen:

en toen de kwartfinale. Tussendoor werd trouwens ook nog een race geroeid uit naam van een incompleet bevriend roeiteam.

Hierboven: aan het begin van de kwartfinale

Hierboven: Bijkomen van de kwartfinale en direct door naar de finale .Uiteindelijk gingen de eerste en de tweede plaats naar de twee teams van Lakeman Liften en Machinefabriek (de twee boten links), maar die jongens zijn al jaren onverslaanbaar, dus dat telt niet.

Voor een mooie impressie op YouTube