10 mei 2017: Ikea

10 mei 2017: IKEA

Een lang gekoesterde wens van veel leden van Rotaryclub Noordwijk en Omstreken kwam deze woensdag uit: een bezoek aan Ikea !

Is niet zo natuurlijk. Iedereen komt bij IKEA en iedereen roept dat hij/zij daar altijd zo tegen op ziet vanwege de drukte en de enorme omvang van het bedrijf. Alleen ouders die een paar uur goedkoop van hun kinderen af willen of mensen die eens voor heel weinig heel veel willen eten gaan graag naar Ikea. De rest komt er uit noodzaak.

Enfin, hoe dat ook zit, iedereen komt bij Ikea en iedereen heeft thuis wel wat van Ikea. Maar het bijzondere van dit uitje was dat het een bezoek achter de schermen was. De club hoorde van de store manager van de vestiging Delft een stroom van gegevens over Ikea. Allemaal terug te vinden op internet trouwens en dat moet de geïnteresseerde lezer dan ook maar zelf opzoeken. Wel wordt hier vermeld dat de vestiging Delft het juridische centrum van het wereldconcern is en dat die vestiging tevens behoort bij de 20 winkels die wereldwijd gezien de grootste omzet maken.

De club, veel kennis rijker (en daar gaat het ook om), verliet Ikea vol ontzag. Dat moet gezegd worden.

Na afloop werd voortreffelijk gegeten bij het naastgelegen Westcord Hotel.

Hier een foto impressie van het uitje.