1 februari 2012: Update hulphond te gast; Hulphond uitgekozen

1 februari 2012: Update Hulphond te gast; hulphond uitgekozen

De aan epilepsie lijdende bewoonster heeft samen met de Stichting Hulphond Nederland een hulphond uitgekozen. Die hond zal nu verder getraind gaan worden om zijn (haar?) baasje te kunnen helpen.

26 oktober 2011: Update Hulphond te gast; Club doneert EUR 5.000

Het is de Stichting Hulphond Nederland gelukt om bij een aantal serviceclubs voldoende fondsen te verwerven voor de opvoeding van een hulphond voor een epileptische bewoonster uit onze regio en Rotaryclub Noordwijk en omstreken heeft dan ook EUR 5.000,-- gedoneerd.

27 juli 2011: hulphond te gast

hulphond Noordwijk-20110727-00041.jpg

Hulphond Joico en Annette, op 27 juli 2011 te gast in het clubhuis van Rotaryclub Noordwijk en omstreken.

Joico voelt een half uur van te voren aan (waarom weet men niet, maar misschien ruikt hij dan iets) dat Annette een epileptische aanval krijgt en waarschuwt haar dan, zodat zij haar maatregelen kan nemen. Met Joico kan Annette overal zonder angst naar toe, zo vertelde zij de club, samen met Kim Venhorst van Stichting Hulphond Nederland.

De club sponsort samen met een aantal andere serviceclubs daarom graag een hulphond. Zie ook: http://www.hulphond.nl

hulphond zonder harnas Noordwijk-20110727-00040.jpg

Als Joico uit zijn harnasje is, begint zijn vrije tijd. Bij onze club betekende dat, dat hij nieuwsgierig met alle leden kennis ging maken. Als Joico vrij is, kijkt hij ook heel anders dan tijdens zijn werk, zo is goed op de foto’s te zien.

...met een der clubleden...