ROTARY SANTA RUN EMMEN 2013

Plaats en land begunstiging
Emmen in NETHERLANDS

video: SantaRun Emmen 2013

Op zaterdag 21 december 2013 was het zover. Toen kleurden ook de straten van Emmen rood met rennende kerstmannen: een klein stukje hardlopen, of minder hard lopen, samen met andere kerstmannen, voor het goede doel.

Het aantal inschrijvingen viel wat tegen - slechts 256 – waarbij men moet bedenken dat dit evenement pas voor de eerste keer werd georganiseerd. PR zal de volgende keer een hoge prioriteit moeten krijgen.

Mede dankzij onze sponsoren werd er 4.500 euro opgehaald ten behoeve van een vakantieproject voor kinderen uit het AZC. Over dit project wordt momenteel overleg gevoerd met Vluchtelingenwerk Nederland en de IND. Het heeft nog heel wat voeten in de aarde maar het lijkt erop dat 15 kinderen deze zomer op vakantie kunnen.

onze sponsors:

van_der_valk_logo_klein logoschomaker devlogo_run2day_kleinRaboLogo_klein logoHodij heuzeveldt2LogoEmmenZoo2 logotjeerdsma2

ons goede doel:

Vluchtelingenwerk Noord-Nederland

Kinderen van uitgeprocedeerde asielzoekers leven dag in dag uit met de dreiging dat 'het busje' van de IND ze kan komen ophalen voor 'transport'. Zij hebben niet gekozen voor dit onzekere en angstige bestaan.

De Rotaryclub Emmen wil die kinderen (leeftijd t/m 10 jaar) een paar dagen onbezorgde vakantie geven.