Groot Geldermalsen Kinderdictee 2015

Plaats en land begunstiging
Geldermalsen in NETHERLANDS
Website doel:

Op vrijdag 13 maart j.l. organiseerde Rotary club Geldermalsen voor de vijfde maal ‘Het Groot Geldermalsen Kinderdictee’. In de afmijnzaal van Fruitmasters in Geldermalsen werd gestreden om de eer en de prijzen. Grote winnaar van het dictee werd de stichting Leergeld West-Betuwe, de opbrengst van het dictee komt namelijk ten goede aan dit doel. Dankzij vele sponsors is er € 8.000,- voor dit goede doel binnengehaald.

Zo’n 180 kinderen namen deel aan dit dictee. Ondanks de jonge leeftijd van de deelnemertjes waren ze zeer geconcentreerd en gedreven bezig. Het jeugddictee werd gewonnen door Koen Jaartsveld Steenbergen van de Jan Harmenshof, de tweede plaats was voor Marte Bijnagte van de Morgenster en derde werd Gioia den Boer van De Springplank, vierde t/m zesde prijs werd Anna Bouw van de Mr. Aafjesschool, Meteren, vijfde t/m tiende werden Felix Otten van de Meester Aafjesschool, Thomas van Zuijdam van de Oranje Nassauschool en Ralph Smit van de Rehoboth. Zevende t/m negende prijs was voor Mijke van Duivendijk van de Op 't Hof, Sydney Janssen van De Bloeiende Betuwe en Loeke Koch van de Lokhorstschool. De tiende prijs was voor Naomi Kaasjager van de Oranje Nassauschool.