Inzameling van producten voor de Voedselbank Voorschoten

burgerij
Land begunstiging:
---

In samenwerking met Hoogvliet en de Voedselbank Voorschoten zamelde de club producten in voor de voedselbank. Dat gebeurde op zaterdag 17 december 2011 in de winkel van Hoogvliet in Voorschoten. Aan klanten werd een kaartje uitgereikt waarop een serie producten stond waar de voedselbank behoefte aan heeft. Het ging hierbij om waren die lang houdbaar zijn, zoals groenten in blik, koffie, thee en huishoudelijke schoonmaakmiddelen.

Een groot deel van de klanten kocht inderdaad dergelijke artikelen en gaf ze na het passeren van de kassa af aan de Rotarians die daarvoor klaar stonden. Als er een aantal dozen vol was werden deze direct naar de Voedselbank getransporteerd. Daar werden de producten verder gesorteerd en in schappen gezet.

Een enkele klant koos er voor om geld te doneren in de daarvoor aanwezige collectebussen.

De actie leverde ruim 3300 artikelen op (naar schatting ter waarde van € 7000) en € 180 aan geld. Daarnaast schonk Hoogvliet nog 2600 artikelen, zodat de actie in totaal ongeveer 6000 artikelen opleverde. De Voedselbank is hier enorm mee geholpen.

De bijgaande foto’s geven een indruk van de actie.

Uitdelen van wensenlijstjes

Inname van de goederen

Resultaat: volle schappen bij de Voedselbank

2011-12-19/TW