Tulpenbollenactie End Polio Now

Website doel:

Voorschoten, 15 november 2018

Tulpenbollenactie End Polio Now

Met de tulpenbollenactie End Polio Now gaat Rotary wereldwijd de strijd aan tegen polio. Tot op de dag van vandaag is de wereld nog steeds niet poliovrij. Zolang er nog maar één geval van polio blijft bestaan, zijn kinderen niet veilig voor deze dodelijke ziekte.

Leden van onze club kochten ook dit jaar doosjes met End Polio Now-tulpenbollen. Een doosje met 25 bollen kost € 15,-. Hiervan is bijna € 10,- bestemd voor het goede doel. Bill Gates heeft op 6 juni 2017 aangekondigd dat zijn Foundation gedurende de komende drie jaar de bijdragen van Rotarians tot maximaal $ 50 miljoen zal verdrievoudigen. Donaties en verdubbeling leveren dus jaarlijks $ 150 miljoen op gedurende drie jaar voor de strijd tegen polio.

Sinds het begin van de strijd tegen polio is het aantal nieuwe gevallen met 99.9% verminderd en zijn meer dan 2,5 miljard kinderen gevaccineerd. Nu zijn er jaarlijks minder nieuwe gevallen dan ooit, maar we stoppen niet tot dat aantal 0 is. Als polio niet wordt uitgeroeid lopen opnieuw honderdduizenden kinderen het risico op verlamming. De kosten van de wereldwijde gezondheidszorg zouden enorm stijgen en de kwaliteit van leven van de kinderen zou drastisch dalen.