Limburgse Secretaresse dag

Burkino Faso in SOUTH AFRICA
Website doel:
www.kinderhulpbf.nl

2007: Rotary Roermond Maas en Roer schenkt opbrengst Limburgse Secretaressedag aan Stichting Kinderhulp Burkina Faso

Rotaryclub Roermond Maas en Roer organiseerde op 19 april 2007 de Limburgse Secretaressedag in Theaterhotel de Oranjerie te Roermond. Met de inmiddels vierde editie van deze dag heeft de organiserende Rotaryclub gezorgd voor een geweldige opbrengst voor het goede doel: de Stichting Kinderhulp Burkina Faso van de Roermondse Monique Wolters.

De opbrengst van deze dag was ruim € 16.000,-. Dit bedrag kon helaas niet verdubbeld worden door onze eigen Rotary Foundation. Daarom is de hulp gezocht en gevonden van de NCDO. Zij hebben het bedrag verdubbeld, waardoor ruim € 32.000 door Monique kan worden gebruikt om haar droom van een kippenboerderij te verwezenlijken. Op deze kippenboerderij krijgen “haar kinderen” een opleiding, wordt gezorgd voor verse eieren voor het weeshuis, terwijl er bovendien eieren op de markt verkocht kunnen worden.

Met de hulp van leden van onze rotaryclub werd Monique tevens geholpen aan vakkundige ondersteuning en de keuze voor Barneveldse kippen die reeds bewezen hadden om in het Afrikaanse klimaat goed uit de voeten te kunnen.

Over Stichting Kinderhulp Burkina Faso
Monique Wolters uit Roermond, bezocht medio jaren negentig haar adoptiekind via Plan Nederland en kwam zo in het dorpje Namsigui in Burkina Faso terecht. Aangegrepen door de omstandigheden waaronder de mensen daar leven besloot zij zich voor hen in te gaan zetten. Zij begon met kleine projecten op privé basis en hierop volgend is de Stichting “Kinderhulp Burkina Faso” opgericht.

De stichting zet zich in voor het realiseren van projecten om de meest kwetsbaren in het straatarme Burkina Faso te helpen: de straatkinderen. Monique zorgt daarbij nog steeds voor een grandioze persoonlijke inzet en verblijft zelf telkens lange perioden in Namsigui.

Meer informatie over de Stichting Kinderhulp Burkina Faso vindt u op www.kinderhulpbf.nl.