Muziekconcerten ZINN

Website doel:

Muziek in Huis dankzij Rotary

Een ZINNvol project

Rotaryclub Groningen Oost werkt sinds februari 2016 samen met ZINN, organisatie voor (thuis)zorg, wonen en welzijn. En adopteert maar liefst drie jaar lang een reeks klassieke concerten van Stichting Muziek in Huis in ZINN locaties De Brink en De Dilgt. Zaterdag 27 februari trapt het Deshima Trio de reeks af in De Brink in Groningen. Dankzij de Rotary kunnen ouderen, mantelzorgers en bezoekers genieten van prachtige muziekuitvoeringen.

De samenwerking bestaat uit de (financiële) adoptie van de concerten van Muziek in Huis. Deze stichting organiseert landelijk jaarlijks meer dan 600 klassieke concerten in zorgcentra. Dankzij deze concerten kunnen ouderen en familieleden genieten van prachtige muziekuitvoeringen. Op de hoofdlocaties van ZINN (De Brink in Groningen en De Dilgt in Haren) worden in totaal 10 concerten per jaar gegeven. De samenwerking is voor de duur van drie jaar.

Rotaryclub Groningen Oost is bij ieder concert aanwezig met 4 clubleden die samen met andere vrijwilligers van ZINN hand- en spandiensten verrichten zoals het inschenken van koffie en thee en het ophalen, begeleiden en terugbrengen van bewoners.

Het welzijn van ouderen staat bij ZINN hoog in het vaandel. Ze maakt zich sterk voor een goed gevuld activiteitenprogramma binnen alle ZINN locaties. Door gewijzigde financiering komt er echter aanzienlijk minder geld vrij voor welzijnsactiviteiten. Dat vraagt om een creatieve manier van denken, werken én werven. Zo stelt ZINN, naast sponsoring, initiatieven vanuit het bedrijfsleven, onderwijs en culturele sector zeer op prijs.

Rotary Groningen-Oost vindt het belangrijk om maatschappelijk betrokken te zijn en levert graag haar bijdrage. “Via het Jeugdsportfonds ondersteunen we honderden kinderen in de stad en we vinden het fijn om nu ook iets voor ouderen te kunnen betekenen”, aldus Mariëlle Dellemijn, voorzitter Rotary Groningen-Oost.De Rotary ondersteunt ZINN niet alleen financieel, maar helpt ook tijdens de concerten. “Met muziek spreken we het gezonde deel van ál onze luisteraars aan. Want mensen zijn nooit te oud of te ziek om geroerd te worden door muziek”,aldus Stichting Muziek in Huis.

Concertdata 2016

Locatie De Brink, Helperbrink 59, Groningen Locatie De Dilgt, Dilgtweg 3, Haren