Rotaryclub Schaijk – Land van Ravenstein schenkt € 6000,= voor Jeugdvakantiewerk!

Project foto's

jeugd
Plaats en land begunstiging
Schaijk, Zeeland, Reek, Herpen, Ravenstein, Overlangel in NETHERLANDS

Ruim 10 jaar is Rotarylid en historicus Joost Vlemmix bezig geweest met het onderzoeken naar en het schrijven van de geschiedenis van het Land van Ravenstein. Deze bijna 200 pagina’s tellende productie gaat over de geschiedenis van het Land van Ravenstein, van het ontstaan rond 1360 tot het begin van de 21e eeuw. Joost is naast goudsmid, juwelier en edelsteenkundige, in zijn vrije tijd namelijk ook nog archeoloog en amateur historicus en het was zijn passie en wens om de geschiedenis van het Land van Ravenstein voor het nageslacht vast te leggen. Geheel belangeloos heeft Joost Rotary Schaijk – Land van Ravenstein een aantal maanden terug de verzamelde copy geschonken en zich daarna ook nog intensief bezig gehouden met de samenstelling en het lay-outen van een lezenswaardig boek waarna het vervolgens in een oplage van 1000 ex. is vermenigvuldigd. Dit allemaal in het kader van het eerste lustrum van onze serviceclub uit Schaijk - Land van Ravenstein. Dat het boek geweldig is ontvangen kan inmiddels worden geconstateerd want de gehele oplage heeft inmiddels zijn weg gevonden naar de talloze liefhebbers, aldus voorzitter van Rotaryclub Schaijk – Land van Ravenstein Leonard Steetsel! De revenuen van het lustrum cadeau, zo was de wens van de club en van Joost, moesten worden verdeeld onder een aantal initiatieven. Op dinsdag 20 maart was het dan zover. Rotaryclub Schaijk – Land van Ravenstein heeft op deze avond alle Jeugdvakantie organisaties binnen het werkgebied verblijd met een grandioze cheque! Onder toeziend oog van Burgemeester Doorn- van der Houwen van Landerd en de wethouders Raaijmakers (Landerd) en Peters (Oss) werden deze in dank aanvaart! Het totale bedrag van € 6000,= zal ten goede komen aan de jeugdvakantieweken in de 8 kernen.

foto 202.jpg