Kasteellunch 2018

Plaats en land begunstiging
Wassenaar in NETHERLANDS

Vrienden van de Kasteellunch

Rotary Club Wassenaar-Wetering en haar Stichting Community Service van de Rotary Club Wassenaar-Wetering met ANBI-status (kamer van koophandel nummer 27263448) organiseert onze tweede ‘Kasteellunch’ voor eenzame ouderen.

Onze Rotary Club (zo’n 45 leden) zal met steun van de bovenvermelde Stichting op 25 november aanstaande wederom de handen uit de mouwen steken door circa 200 eenzame ouderen (voornamelijk uit Wassenaar) een mooie middag te laten beleven.

Het zullen vooral ouderen zijn die alleen wonen. In deze herfstperiode voor de feestdagen zijn de dagen vaak lang en donker voor deze mensen.

We zullen de ouderen fêteren op een heerlijke gratis warme lunch opgesierd met een mooi amusementsprogramma onder leiding van onze entertainment-commissie.

Onze club heeft hiervoor Kasteel Oud Wassenaar tegen kostprijs gehuurd. Wij kunnen daar gebruik maken van de tafels en stoelen, servies en bestek en ook niet onbelangrijk de keuken. Het Katwijkse bedrijf Eetgemak heeft weer toegezegd om eveneens tegen kostprijs een mooie warme maaltijd te verzorgen. Deze zal door onze cateringcommissie verder worden opgefleurd. Hotel Wassenaar heeft toegezegd om de drankjes tegen kostprijs te leveren. Michiel de Ruiter van Voerman Wijnen verzorgt de wijn. Ook de Bijbus zal haar bijdrage leveren voor wat betreft het vervoer.

Het idee is om het niet alleen te laten bij een mooie lunch. Er zal met name ook plaats zijn voor onderlinge interactie en kennismaking. Wij willen de geselecteerde aanwezigen ook trakteren op een ‘goodie bag’ waarin naast leuke attenties zaken zullen zitten die bedoeld zijn om de betreffende ouderen ook na de lunch naar andere sociale omgevingen te bewegen (hierbij moet u denken aan bijvoorbeeld een bon voor een kop koffie in het dorp, kortingsbon voor een cursus smartphone etc.). Na het succes van de eerste kasteellunch, is mede op aandringen van diverse organisaties in Wassenaar en van de bezoekers,  besloten om hier een periodiek terugkerend evenement van te maken.