Haringparty Almere

www.haringpartyalmere.nl

Haringparty Almere 23 juni 2021 gaat niet door

Beste Haringmaatjes,

We leven in een bizarre periode. Dachten we in april nog dat we eind van deze zomer naar het oude normaal konden…, nu weten we wel beter en maken we ons op voor een winter vol met Corona maatregelen in afwachting van afdoende werkend vaccin.

Allereerst wil ik jullie namens het bestuur en commissie Haringparty heel veel sterkte wensen met alle zakelijke problemen waar jullie ongetwijfeld mee te maken hebben. We hopen dat je deze tijd in goede gezondheid door komt. Het belangrijkste is dat we gezond blijven, dat wensen wij jullie en ieder die je dierbaar is.

Het bestuur van de Stichting Haringparty Almere heeft gediscussieerd of we moeten doorgaan met de voorbereidingen voor de voorgenomen Haringparty op woensdag 23 juni 2021. Alles overziende zijn wij van mening dat we het niet moeten doen om 2 belangrijke redenen.

1.

Er is nog grote onzekerheid over het verloop van het Covid19 virus.

2.

Is er op voldoende gevaccineerd in juni?

3.

Kan/wil iedereen verantwoord bijeenkomen met een grote groep in een tent?

We durven er geen uitspraak over te doen.

Stel dat het kan, kun je dan aan ondernemers vragen om de portemonnee te trekken om een goed doel te steunen terwijl zij zelf misschien ternauwernood het hoofd boven water kunnen houden? Wij denken van niet. Liever denken we met hen mee om snel weer het hoofd boven water te krijgen.

Wel vinden we het belangrijk om binding te houden met onze sponsors en bezoekers. Daarom leeft het idee om op woensdag 23 juni een laagdrempelige Haringborrel te organiseren bij Bakboord zonder veiling. Het lijkt ons wel leuk om toch iedereen die dat leuk vindt even te ontmoeten en onder het genot van een stukje haring en een drankje wat bij te praten en low cost elkaar te ontmoeten in een gezellige ambiance. Hoe het precies zal gaan, werken we in de komende maanden uit.

Wat ons betreft wordt dit 2e uitstel geen afstel. We gaan ook voor 2022 geen nieuwe pitch voor goede doelen houden want dit blijft de keuze van 2020, Weet Hoe je Leeft en Almere Jungle.

Wij laten spoedig weer van ons horen. Voor nu: Fijne feestdagen, Stay Safe en tot snel.

Wij wensen jullie een prachtig en gezond 2021.

BESTUUR EN COMMISSIE HARINGPARTY ALMERE