Klanten van Hoogvliet geven ruim 3.000 producten aan Voedselbank Voorschoten

burgerij
Plaats en land begunstiging
Voorschoten in NETHERLANDS

Zaterdag 14 december 2013 voerde onze Rotaryclub actie voor de voedselbank in Voorschoten. Bij Hoogvliet in Voorschoten namen ze 3.142 producten van de goedgeefse klanten in ontvangst.

.

“Met deze fantastische opbrengst kan de voedselbank weer een kwartaal vooruit”, zegt organisator Albert Zwart. “Naast de vele boodschappen, van blikjes vis tot ontbijtgranen en van koffie tot kerststol, waren er ook klanten die een financiële bijdrage leverden. Met het totaalbedrag van 130 euro kunnen de vrijwilligers van de voedselbank ook nog een keer lekkere kaas halen voor de cliënten. Hoogvliet maakte de actie niet alleen mogelijk, maar doneerde ook zelf een aantal tot de rand gevulde kratten. Mede namens de Voedselbank Voorschoten danken wij de klanten van Hoogvliet voor deze succesvol verlopen actie.”

.

Onze club organiseerde de inzamelingsactie voor het derde achtereenvolgende jaar. Bij de ingang van de supermarkt kregen klanten een boodschappenlijstje overhandigd. Daarop stonden producten waaraan de stichting Voedselbank Voorschoten behoefte heeft. Om het de klanten gemakkelijk te maken, stonden alle gewenste producten in een centrale opstelling bijeen. Na betaling aan de kassa konden klanten die bij de aanwezige Rotaryleden inleveren. De hele dag reden Rotaryleden af en aan om de volle dozen naar de nabijgelegen opslagplaats van de voedselbank te brengen.

.

Inzamelingsacties als deze zijn hard nodig omdat de landelijke aanvoer van producten de laatste jaren sterk afnam. Lezers die niet aan de actie konden deelnemen maar die de voedselbank wel willen steunen, kunnen een donatie overmaken op bankrekening 12.66.42.850, t.n.v. Voedselbank Voorschoten. Meer informatie: www.voedselbankvoorschoten.nl.

2013-12-15/PvW en TtW