Fietsen voor het Spaarne ziekenhuis

burgerij
Land begunstiging:

FIETSEN VOOR HET SPAARNE ZIEKENHUIS

Van 20 t/m 23 september fietst een team van ca. 20 personen in samenwerking met Rotaryclub Haarlemmermeer de route HOOFDDORP-MAASTRICHT-HOOFDDORP. Een fietsroute van ca. 620 km die in 4 dagen wordt afgelegd om het Spaarne Ziekenhuis financieel te steunen. Vorig jaar fietste ditzelfde team, ook in samenwerking met de Rotaryclub, € 15.000 bij elkaar voor het Adamas Inloophuis. Deze keer wordt de uitdaging aangegaan om een mooi bedrag in te zamelen waarmee het zorgconcept Planetree binnen het Spaarne Ziekenhuis mogelijk gemaakt kan worden.

Mensgerichte zorg
Planetree is een van oorsprong Amerikaans zorgconcept. Het concept beoogt meer mensgerichte zorg; voor onze patiënten maar ook voor onze medewerkers. Persoonlijke aandacht staat hierbij voorop. Ook de omgeving waarin deze zorg wordt gegeven is belangrijk; een omgeving waar mensen zich veilig, prettig en thuis voelen. Voor het Spaarne Ziekenhuis betekent dit bijvoorbeeld dat de nu wat sobere behandelkamers op een warme en geruststellende manier worden ingericht. Een ander voorbeeld is om elk gebouwdeel vorm een eigen streekgebonden look & feel te geven. Hierdoor kunnen patiënten zich beter oriënteren. Uit de lijst van wensen heeft het fietsteam de inrichting van een aantal familiekamers gekozen. Dit zijn ruimtes waar gesprekken met patiënten en familie kunnen plaatsvinden, waar patiënten zich even terug kunnen trekken of waar zij met hun bezoek samenkomen. Ook deze wens om de mensgerichte zorg dichterbij te brengen kan niet uit het zorgbudget bekostigd worden.

Steun het Spaarne Ziekenhuis!
U kunt dit initiatief op diverse manieren ondersteunen. Iedere bijdrage is van harte welkom! Zo is het mogelijk om een individuele wielrenner per 10 km te sponsoren. Wilt u of uw bedrijf of instelling een grotere bijdrage leveren? Dan kan dit door bijvoorbeeld shirtsponsoring. Of misschien heeft u zelf wel een goed idee voor sponsoring! Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Wij rekenen op uw steun voor dit geweldig mooie goede doel binnen de gemeente Haarlemmermeer!

Namens de initiatiefnemers,