Culturele Manifestatie 2012

burgerij
Plaats en land begunstiging
Velsen in NETHERLANDS

VELSEN - De Rotary Club Velsen reikte tijdens een exclusief diner op het podium van de Stadsschouwburg Velsen een cheque uit aan de voorzitter van de REX-Foundation met het bedrag van 10.000 euro.

Het geldbedrag werd opgehaald door middel van een unieke veiling van theaterobjecten tijdens het Benefietgala van de Rotary Club Velsen in de Stadsschouwburg. Ten behoeve van de veiling hebben diverse artiesten en producenten in de afgelopen weken bijzondere theaterobjecten ter beschikking gesteld. Unieke objecten zoals één van de jurken van Karin Bloemen, een contrabas mét wasmachine van André van Duin en een magische glitterjas van Hans Klok.

Het geld werd opgehaald voor de REX-Foundation van de Stadsschouwburg Velsen. De foundation werd op 24 januari van dit jaar opgericht om bijzondere projecten te realiseren in en om het schouwburghuis met als eerste feestelijke hoogtepunt de viering van het 75-jarig jubileum van het theater in 2014. Het doel in dit jubileumjaar is dat iedere Velsenaar minimaal één keer in de stadsschouwburg een activiteit bijwoont.