Ome Joop's tour

jeugd
Land begunstiging:
---

Tijdens het clubjaar 2014 – 2015 heeft Rotaryclub Arnhem een gift gedaan van € 2500,-- aan Ome Joop's Tour

Al 65 jaar heeft de Ome Joop’s Tour een sleutel voor succes in handen om effectief te investeren in jeugd.Het motto daarbij is ‘DOEN’. Ieder jaar gaan zo'n 150 jongens en meisjes tussen de 10-12 jaar uit een kwetsbare, maar een belangrijke doelgroep, samen fietsen door Nederland.†Het evenement betekent veel voor deze kinderen. Even weg uit de dagelijkse problemen en thuissituatie. Gewoon-niet zelden voor het eerst- vakantie vieren, samen met leeftijdsgenootjes.Ze leren tijdens de jeugdronde door Nederland een andere wereld 'SAMEN' kennen plus vaak ook 'andere' normen en waarden die onmisbaar zijn in de huidige maatschappij en dus voor hun toekomst.

In het kielzog van de kinderen volgt een karavaan van verzorgers, helpers, begeleiders, familie en vrienden. Ook voor hen is de fietsvakantie een happening geworden waar verlangend naar wordt uitgekeken.

Dankzij de sponsorgelden kunnen de kinderen uit onze doelgroep voor een minimale bijdrage deelnemen aan een unieke fietsvakantie.Voor de organisatie van Ome Joop’s Tour – die geheel afhankelijk is van fondsen en sponsoring - is deze financiÎle steun onmisbaar. Sponsoren maar ook de gemeenten waar de Tourkaravaan neerstrijkt zijn trots op de komst van de Tour en velen steunen ons al vele jaren.

De cie. heeft dit begeleid.