SantaRun i.s.m. RC HW Binnenmaas

End Polio Now en Streekmuseum HW in ---
Website doel:

Eerste Santa Run in Hoeksche Waard

Op zaterdagmiddag 15 december 2012 organiseren de beide Hoeksche Waardse Rotaryclubs samen met Winkeliersvereniging Oud-Beijerland de eerste Santa Run in de regio. De Santa Run is een sponsorloop in kerstsfeer, waaraan jong en oud kunnen meedoen. Zo’n 500 als kerstman verklede deelnemers leggen naar keuze wandelend of rennend een eenvoudig traject van 3 kilometer door Oud-Beijerland af. Met de bijeen te brengen inschrijf- en sponsorgelden worden een regionaal en een internationaal goed doel gesteund. Iedereen wordt uitgenodigd om met familie, vrienden en bekenden mee te doen aan deze oergezellige middag. Ook bedrijven, verenigingen en schoolklassen kunnen meedoen. Voor € 15,-- per persoon krijg je een kerstmanpak en mag je na een gezamenlijke warming-up starten. Voor alle deelnemers is er een medaille en een goodie-bag. Na afloop is er een drankje op de Oud-Beijerlandse kerstmarkt.

Inschrijving via: www.hoeksche-waard.rotarysantarun.nl, meer info ook via twitter (@santarunhw #santarunhw) en facebook (@santarunhoekschewaard).

Irene van Bentum en Astrid Smit, die de sponsorloop met hulp van hun Rotaryclubgenoten organiseren: ‘Vorig jaar was de Santa Run elders in het land al een geweldig succes! Kijk maar naar de filmpjes op de website. Een onvergetelijke middag voor jong en oud en bovendien met een prachtige financiële opbrengst voor de goede doelen. Er zijn al hardlopers in training voor de sportieve prestatie, maar jonge gezinnen en ouderen kunnen wandelend meedoen. Dat maakt de Santa Run juist tot een speciale belevenis.’

Donald de Jong, die met Ger Snijders de contacten met het bedrijfsleven onderhoudt, voegt daaraan toe: ‘Na aftrek van de kosten gaat een deel van de opbrengst naar het Streekmuseum in Heinenoord, waar het geld wordt besteed aan de inrichting van Oost-Leeuwenstein. Een ander deel van het sponsorgeld is bestemd voor een vaccinatiecampagne waarmee kinderverlamming de wereld uit wordt geholpen.