450 euro voor Oeganda van leerlingen Minkema Stein

Land begunstiging:
UGANDA

450  euro voor Oeganda van leerlingen Minkema Stein

C:\Users\user\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\wandelen voor water 2017 DvdWoude.jpg

Scholieren wandelden in Woerden voor water in Oeganda, met 6 liter water op hun rug of aan hun arm (v.l.n.r. Nadine, Robin, Finn, Sven, Donna en Khushi)

Woerden, 29 juli 2017 – Deze week zamelden leerlingen van de 2e klas Mavo van het Minkema College Stein geld in voor schoon drinkwater in Oeganda. Ze deden dat door gesponsord te wandelen met een vrachtje van 6 liter water op hun rug. Hun sponsorwandelingen leverden 450 euro op. De scholieren liepen voor water in samenwerking met de Woerdense Rotaryclubs en de Stichting Tusaidiane, die het drinkwaterproject in Oeganda uitvoert.

Vijf klassen en in totaal 125 leerlingen deden mee aan de sponsorwandelingen. De leerlingen liepen 3 of 6 kilometer met 6 liter water aan hun arm of op hun rug. Daarmee lieten ze zien solidair te zijn met hun leeftijdsgenootjes in Oeganda, die voor schoon drinkwater heel veel méér moeite moeten doen. Het project wordt op school vervolgd. De leerlingen schrijven (in het Engels) een brief aan leeftijdsgenoten en medewerkers van het ziekenhuis in Oeganda, waar het drinkwaterproject wordt uitgevoerd.