Rotary Santa Run 2015

Voorschoten, 13 december 2015

PERSBERICHT

Bijna 6.500 euro voor Ronald McDonald Huis Leiden

Bijna 6.500 euro. Dat is de opbrengst van de Santa Run die de Rotaryclubs van Wassenaar, Voorschoten en Leidschendam op zaterdag 12 december organiseerden. Het bedrag komt volledig ten goede aan Ronald McDonald Huis Leiden. 350 Kerstmannen, waaronder tachtig asielzoekers, namen aan het evenement deel.

Verkleed als Kerstman liep jong en oud drie kilometer voor het goede doel. Burgemeester Jeroen Staatsen gaf het startschot in Voorschoten. Burgemeester Jan Hoekema deed dat op hetzelfde moment in Wassenaar. Gesponsord door Rotaryleden, startten daar ook tachtig asielzoekers. Alle sportieve Kerstmannen finishten bij Manege Santhorst in Wassenaar. Daar kregen ze een medaille en er waren glühwein en warme chocolademelk.

De opbrengst van de Rotary Santa Run is voor Ronald McDonald Huis Leiden. Daar logeren ouders, broertjes en zusjes van kinderen die zijn opgenomen in het Leids Universitair Medisch Centrum. Ronald McDonald Huis Leiden is 365 dagen per jaar geopend. Voor de kosten voor energie, apparatuur, verzekeringen, onderhoud en beheer is het huis geheel afhankelijk van donaties en acties.

De Santa Run vindt over de hele wereld plaats, soms met duizenden deelnemers. In 2008 bracht Rotaryclub Gorinchem het evenement naar Nederland. Al bijna vijftig clubs volgden dat voorbeeld. Voor Wassenaar en Voorschoten was het de eerste keer. Het is de bedoeling om er ook hier een traditie van te maken. Voor 2016 rekenen de Rotaryclubs op ten minste duizend Kerstmannen.

Rotary bedankt de sponsors die de eerste Santa Run in Wassenaar en Voorschoten mede mogelijk maakten: Manege Santhorst, Van der Valk Hotel Den Haag-Wassenaar, Vakantie- en attractiepark Duinrell, Tuincentrum De Bosrand, Rabobank en De Wassenaarse Krant.

<< einde nieuwsbericht >>

Over Rotary

Rotary is een wereldwijde organisatie van serviceclubs. Vanuit een sterke onderlinge fellowship en onder het motto Service Above Self zetten de leden zich in voor zinvolle lokale en internationale projecten. Rotary telt 1,2 miljoen leden, verspreid over meer dan 34.000 clubs in 200 landen. Nederland telt ruim 20.000 leden in ongeveer 500 clubs. Wassenaar, Voorschoten en Leidschendam hebben samen vijf clubs.

Noot voor de redactie, niet bestemd voor publicatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Rotary Club Voorschoten-Leidschendam

Paul van Wezenberg