Wijnactie 2019-2020

IHE Delft in NETHERLANDS
Website doel:
Opleiding watermanagement

Ik kan nog voor de kerst bezorgen.

Beste, en trouwe wijnliefhebber.

Onderstaand zien jullie ons doel dat wij willen ondersteunen.

Laat ons dit jaar weer genieten van een daverend succes van de wijnactie.

Klik hier om online te bestellen

Voor de gene die al besteld hebben, Hartelijk dank.

Wijnactie 2019 - Rotary VL80

SCHOON WATER? ROTARY HELPT!.......................... VAN WATERPOMP TOT KENNIS DELEN

Schoon drinkwater is voor miljoenen mensen helemaal niet vanzelfsprekend, net als het beschikken over een toilet. Nog altijd hebben 2,5 miljard mensen geen beschikking over normale sanitaire voorzieningen. Een van de zes aandachtsgebieden van Rotary is "water en sanitatie". Duizenden clubs wereldwijd en bijna elke club in Nederland zet zich op diverse manieren in om het "Strategisch Ontwikkelingsdoel 6" van de Verenigde Naties: "voor 2030 heeft iedereen beschikking over schoon water en sanitaire voorzieningen", te behalen.

Tientallen studenten uit alle delen van de wereld hebben inmiddels aan het UNESCO-IHE in Delft hun master-wateropleiding kunnen afronden, gefinancierd door de Rotary Foundation, de goededoelenorganisatie van Rotary. Er is geen betere en efficiëntere manier om verbetering van het waterbeheer te bereiken, dan door het opleiden van de volgende generatie. Dat gaat het verschil maken De opgedane waterkennis kunnen ze in hun eigen land gebruiken voor uiteenlopende waterprojecten. Veel clubs van hier werken in ontwikkelingsgebieden samen met deze studenten , lokale Rotaryclubs en andere organisaties om schoon water mogelijk te maken én kennis te delen.