Tulpen voor de Zorg

opgericht 16 juli 1998 – Clubnummer 433

Jaargang 20, 23 april 2020

Locatie: Geheel Almere

Aanwezig: Jannet, Sietske, Paul sr., Paul jr., Francisco & Karin + leden van RC Almere

Schrijver: Francisco

Agenda: Tulpenactie voor de zorg ________________________________________________________________________

In deze voor iedereen bizarre tijd, waarin wij nauwelijks contact met elkaar hebben, is er in kleine zetting toch een activiteit geweest, die het aanzien waard was !

Eind week 16 kwam de uitnodiging van Rotaryclub Almere om te participeren in een bloemenhulde actie voor de zorgmedewerkers in Almere. Onze voorzitter gaf zijn fiat en ging zich direct met de organisatie bemoeien. Eerst werden onze leden enthousiast gemaakt en om een financiële bijdrage gevraagd ad €. 75,=

Na een ieders goedkeuren moest uiteindelijk een plan gemaakt worden om op 77 locaties totaal 2559 bossen bloemen af te leveren.

Paul jr. heeft op wonderlijke manier 12 routes met adressen uitgezet.

Op 23 april was het om 10:00 uur verzamelen op het voormalig bedrijfspand van autobedrijf Jedi aan de Huchtstraat 4, aan de bedrijventerrein Veluwekant.

Om 10:15 uur kwam een grote vrachtwagen van VaVi Tulips uit Luttelgeest met de bloemen verpakt in bakken die waren geplaatst in rolcontainers.

De containers werden uitgeladen en de lege fabriekshal ingereden. En de ritten werden verdeeld en de auto’s ingeladen.

Op de vele locaties kwamen wij zeer verraste en blije zorgmedewerkers tegen, die het een geweldige actie en geste vonden.

Om 12:30 uur was er voor het merendeel van de crew een fotomoment bij zorgcentrum de Binder in Buiten.

Omstreeks 15:00 uur waren alle locatie voorzien !

Op omroep Flevoland verscheen een artikel met foto over deze actie, waar abusievelijk alleen onze club werd vernoemd ! ( ha ..ha .. ! )

Helaas is er (nog) geen artikel in het plaatselijk suffertje verschenen!

Op dinsdag 28 april zijn de kratjes weer opgehaald en mochten we veel bedankjes in ontvangst nemen.

Pluim op de hoed verdient Paul Offerman, die met zijn Improvisatie talent in een hele korte tijd een geweldig succesvolle actie op touw heeft gezet en er veel tijd en energie in heeft gestoken. Veel dank Paul !

Veel dank ook aan onze leden, want zonder financiële bijdrage was deze actie nooit gelukt!