Project foto's

Website doel:

1.

Hospice Martinus te Mechelen

Rotaryclub Gulpen-Vaals heeft het Hospice Martinus uitgekozen om de komende 3 jaar financieel te ondersteunen.

Er zal per jaar een bedrag van € 3.000 worden gedoneerd voor het opstarten of voortzetten van projecten. Daarnaast stellen wij een bedrag van € 2.000 per jaar ter beschikking voor gasten van het hospice ter compensatie van de eigen bijdrage.

Hospice Martinus te Mechelen biedt een liefdevol thuis voor ernstig zieke mensen, zodra verzorgen in hun eigen vertrouwde omgeving niet (meer) mogelijk is. In een warme, sfeervolle en huiselijke omgeving ontvangen de gasten 24 uur per dag  mensgerichte zorg door gepassioneerde medewerkers met ondersteuning van speciaal hiervoor opgeleide vrijwilligers; desgewenst met hulp van hun partner en/of familie.

Gastvrijheid, respect, betrokkenheid, gepassioneerdheid, eigen regie van de gasten en familie zijn voor de medewerkers en vrijwilligers de belangrijkste waarden. De gast en zijn familie staan in hospice Martinus daadwerkelijk centraal.

Hospice Martinus is een onderdeel van zorgorganisatie Sevagram, die als enige (oudeplanetreeren)zorgorganisatie in Limburg, voor de beste kwaliteit van zorg het Planetreeconcept omarmt. Planetree is een zorgvisie met een onderscheidende manier van denken, kijken, luisteren en doen, waarbij mensgerichte zorg voorop staat. Zorg voor cliënten en hun familie, maar ook voor medewerkers, vrijwilligers én haar stakeholders. Planetree biedt Sevagram handvatten om uitstekende zorg te bieden. En zorgt er voor dat de zorg van vandaag morgen al weer beter is.