Oranjebal 2017 Knoopgala

Website doel:
www.stichtingmark.nl

Stichting Mark

MARK staat voor Make Autism Really Known. Roland en Annet Zuidema, de ouders van Mark, zijn in 2010 begonnen om de positie van mensen met autisme of een verstandelijke handicap in Sub Sahara te verbeteren.

Als doelstelling staat in de akte van oprichting het volgende:

"De stichting heeft ten doel het stimuleren van een betere integratie van autisten en verstandelijk gehandicapten in de Afrikaanse samenleving en het opzetten van educatieve en ondersteunende voorzieningen voor de doelgroep en hun mantelzorgers in Sub Sahara Afrika. Dit zonder onderscheid te maken in geloof, huidskleur, ras en afkomst"

Steun Mark voor het Tanzania project!

Mark's farm wordt het project waarmee MARK een voorbeeldrol wil vervullen in de Tanzaniaanse samenleving. We laten zien dat mensen met een beperking zeker ook mogelijkheden hebben.

Mark's farm wordt een boerderij met toeristenvoorzieningen, waarbij de doelgroep onder begeleiding actief participeert en meewerkt bij activiteiten op het gebied van landbouw, veeteelt, voedselbereiding, bediening en schoonmaak. Het project hanteert hierbij een duurzame aanpak.

Centraal in dit project staan zelfvoorzienendheid en het respectvol omgaan met mens en omgeving