Shelterbox

Land begunstiging:
Website doel:
www.shelterbox.nl

Zaterdag 16 juni 2012 organiseerde Rotaryclub Voorburg-Vliet een interessant evenement op de 10e Oldtimer dag in winkel centrum Leidschenhage, in het kader van onze fondsenwerving voor het Shelterbox project van Rotary International. Bezoekers van onze stand konden beleven hoe het is om van een echte oldtimer te genieten en hierbij tegelijkertijd een goed doel te steunen !

Op de stand van Rotary Club Voorburg-Vliet waren twee Bentleys aanwezig, waarin bezoekers zich konden laten fotograferen voor een vrijwillige bijdrage voor ons goede doel: Shelterbox. Dit is een project van Rotary Clubs met als doel om onmiddellijke noodhulp te brengen in de vorm van noodonderkomens, naar mensen in rampgebieden om zo weer waardigheid, onderdak en warmte te brengen in deze door een (natuur-)ramp getroffen gebieden. Op de stand was een echte Shelterbox opgezet, zodat de bezoekers een goed idee konden krijgen hoe die er uit ziet en wat er zoals meegeleverd wordt.

De opbrengsten van de dag zijn volledig naar het Shelterbox initiatief van Rotary gegaan, waarvan twee Shelterboxen gefinancierd kunnen worden. Elke ShelterBox biedt onderdak aan een gezin tot 10 mensen met een familietent en basisuitrusting om te kunnen eten, drinken en slapen, maar ook om een begin te maken met herstel. De inhoud van de box is initieel een standaard pakket, maar vervolg-zendingen kunnen worden aangepast aan het gebied of het klimaat waar de ramp plaats heeft.