Steun aan Dierenweide Schakenbosch

Leidschendam in ---

Persbericht (concept)

Rotaryclub Duivenvoorde steunt Dierenweide Schakenbosch

Vorig jaar heeft Rotaryclub Duivenvoorde in samenwerking met Rotaryclub Voorschoten-Leidschendam al veel sponsorgeld voor de Stichting Dierenweide Schakenbosch bijeengebracht om de huisvesting van de dieren van de Dierenweide te helpen verbeteren. De Stichting Dierenweide Schakenbosch had inmiddels ook de hoofdprijs gekregen uit het Coöperatiefonds van Rabobank Vlietstreek-Zoetermeer. Helaas trok GGZ Haaglanden zich wegens bezuinigingen terug uit de exploitatie, zodat het sponsorproject voor Rotaryclub Duivenvoorde op losse schroeven kwam te staan.

De Stichting Dierenweide Schakenbosch heeft niet stil gezeten. Inmiddels zorgt het College Schakenbosch met jongeren, die een lichte verstandelijke beperking hebben, als leerproces voor de dieren.

Reden voor de Stichting Dierenweide Schakenbosch en Rotaryclub Duivenvoorde om de draad weer op te pakken en door te gaan met de planontwikkeling om de huisvesting voor de dieren te verbeteren en aanpalend voorzieningen te realiseren voor hobbykweken en recreatie. Het ontwerp daarvoor is geleverd door Griffioen Handelskwekerijen BV uit Wassenaar.

Rotaryclub Duivenvoorde heeft zich inmiddels garant gesteld voor € 8.000,- als bijdrage aan de Stichting Dierenweide Schakenbosch om daarmee bij te dragen aan de uitwerking van het plan. Daarnaast zal Rotaryclub Duivenvoorde waar nodig de handen uit de mouwen steken.

Bent u benieuwd naar deze ontwikkelingen en geïnteresseerd in Rotary in het algemeen en Rotaryclub Duivenvoorde in het bijzonder of als u wilt meewerken aan dit mooie project, dan bent u van harte welkom op de informatieavond van Rotaryclub Duivenvoorde op ..-..2014 in Dekker’s Hoeve, Essepad 6, Voorburg vanaf 18:00 uur. Als u zich vóór dinsdag .._.._2014 12:00 uur aanmeldt bij de secretaris, F. Hofman, f.hofman@planet.nl of 06-13451221 kunt u voor het geringe bedrag van € 8,50 een maaltijd nuttigen en een clubavond meemaken. U kunt ook een kijkje nemen op de website www.rotary.nl/duivenvoorde

Foto dierenweide

Plattegrond ontwerp Griffioen voor dierenweide

Moet nog een beter plaatje worden volgens laatste ontwerp!