Music & Dinner BACH

Zaanstad in NETHERLANDS
Website doel:
www.sailingkids.nl

Op 10 maart jongstleden organiseerde Rotaryclub Zaandam in Restaurant De Hoop op d'Swarte Walvis een stijlvol evenement. Tijdens een prachtig viergangendiner, met bijpassend wijnarrangement, werden de banden tussen leden, vrienden en zakenrelaties aangehaald. Tussen de gangen door werden toegankelijke werken van J.S. Bach op virtuoze wijze ten gehore gebracht door gelegenheidstrio: sopraan Caroline Stam, fluitiste Kathinka Pasveer en Maïte Tife op clavecimbel.

De couverts werden aan de man en vrouw gebracht binnen de eigen club en diens netwerk. Het was een uitgelezen gelegenheid om relaties op een informele wijze te trakteren op een bijzondere avond. En, zoals het een Rotaryclub betaamt, met als oogmerk de opbrengst te doneren aan een clubbreed gedragen doel: Sailing Kids.

Sailing Kids

Sailing Kids verzorgt jaarlijks meerdere reizen voor gezinnen met een chronisch ziek kind. Aan boord van een volledig medisch geoutilleerd zeilschip, met professionele bemanning en uiteraard verpleegkundigen, krijgen de gezinnen de gelegenheid om de zorg uit handen te geven en vooral te genieten. Het contact met lotgenoten geeft een extra impuls aan een ontspannen week.

Rotaryclub Zaandam heeft inmiddels al meerdere reizen gesponsord, vanuit verschillende wervingsacties.

De opbrengst van deze eerste Music & Dinner BACH werd verdubbeld door de Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind, waarmee een mooie cheque aan Sailing Kids overhandigd kan worden. Op donderdag 2 juni zal dit tijdens de avondbijeenkomst in, wederom, de Walvis gaan gebeuren.

Voor volgend jaar staat weer een nieuwe Music & Dinner op stapel want goede tradities geeft Rotary graag de ruimte.