Stichting Leergeld Maastricht & Heuvelland

Website doel:

2.

Stichting Leergeld Maastricht & Heuvelland

Rotaryclub Gulpen-Vaals ondersteunt de komende 3 jaren de Stichting Leergeld Maastricht & Heuvelland met € 2.000 per jaar, specifiek te besteden in het Heuvelland.

Stichting Leergeld Maastricht & Heuvelland richt zich onder het motto ‘Alle kinderen mogen meedoen’ op het voorkómen van sociale uitsluiting van kinderen uit gezinnen met minimale financiële middelen. Naar schatting betreft het in onze regio op dit moment circa 5000 kinderen in de leeftijd van 4 tot 18 jaar. De verregaande bezuinigingen op sociaal vlak als gevolg van de financiële crisis zullen dit toch al zorgwekkende aantal met misschien wel 10% per jaar doen groeien.

Ouders of verzorgers kunnen bij Leergeld Maastricht en Heuvelland een aanvraag indienen om hun kind(eren) te laten meedoen. Meedoen kan in principe op vier verschillende gebieden: onderwijs, sport, cultuur of welzijn.