samengevensamenleven

Website doel:

samengevensamenleven.jpg

Ontstaansgeschiedenis

De idee om de klant van de supermarkt een bijdrage van € 1,= voor de Voedselbank te vragen bij het afrekenen is bedacht door Gerard van Kortenhof en verder uitgewerkt door rotarians van Maassluis en Vlaardingen in samenwerking met AH-DeBlock en AH-Vlaardingen. De actie wordt gehouden onder de naam Samen Geven Samen Leven van 31 augustus t/m 31 december 2013.

Hoe werkt het

De klant koopt voor € 1,= een ansichtkaart. Deze kaart is tevens een lot. Er zijn 100 kaarten van Maassluis-Maasland en 100 kaarten van Vlaardingen in omloop. In de Vlaardingse AH krijgt men Vlaardingse kaarten, in die Maassluis en Maasland, die van stad en dorp samen. Elke bestede euro komt ten goede aan de Voedselbank.

Hoe loopt de geldstroom

Op de kassabon van AH komt het aankoopbedrag te staan. Dit bedrag krijgt bij AH een eigen locatie. Wekelijks wordt de gezamenlijke opbrengst bekend gemaakt aan Rotary en de Voedselbank van Vlaardingen en die van Maassluis. De Voedselbank krijgt dus geen eigen geld maar de beschikbaarheid over geld, wat in samenspraak met AH wordt besteed. Rotary ziet toe.

Hoe wordt de opbrengst verdeeld

Voedselbank Vlaardingen en Maassluis hebben beiden ongeveer evenveel eenheden ingeschreven. (200). Maassluis heeft een groter bedieningsgebied waaronder Maasland, Maasdijk en Hoek van Holland. Deze actie vindt plaats in 3 filialen van AH in Vlaardingen en 2 filialen in Maassluis en 1 in Maasland. De opbrengst van Vlaardingen gaat naar de Voedselbank Vlaardingen en die van Maassluis/Maasland naar de Voedselbank Maassluis.

Hoe kan elke bestede euro naar de Voedselbank gaan.

De projectkosten worden betaald door de Rotaryclubs van Vlaardingen en Maassluis, Albert Heijn De Block, Albert Heijn Vlaardingen en een aantal sponsors. Via de internetsite SamenGevenSamenLeven.nl kan men de sponsorlijst zien.

Hoe kan ik de actie volgen

Samen Geven Samen Leven is een door de rotaryclub Maassluis gedeponeerd merk met een eigen internetsite en facebookpagina. Via een thermometer wordt de opbrengst gevolgd. Er wordt inzicht gegeven in de financiële procedure en de maandelijkse loterij. De sponsors zijn vermeld en er wordt wekelijks aandacht gevraagd voor een bijzondere afbeelding op een van de ansichtkaarten.

Hoe werkt de loterij

Aan de ansichtkaart zitten twee corresponderende unieke nummers. 1 nummer is voor de klant, 1 nummer, het A-deel deponeert de klant in de bak (na)bij de kassa. De notaris bepaalt elke maand de winnaars van een prijspakket bestaande uit producten van Albert Heijn. De uitslag wordt bekend gemaakt in de deelnemende filialen en via de internetsite.

Iets niet toch nog niet duidelijk

BEL KLAAS NOTENBOOM 06-42628888