Scholieren rennen 35 duizend euro bij elkaar voor MS

Plaats en land begunstiging
Nederland in NETHERLANDS
Website doel:

Ruim 35 duizend euro voor onderzoek naar MS bij kinderen. Dat is de uiteindelijk opbrengst van de sponsorloop Scholieren voor MS die donderdag 6 september in Voorschoten werd gehouden. Rotary Club Voorschoten-Leidschendam organiseerde het evenement in samenwerking met Stichting MS Research en zeven basisscholen.

Om klokslag negen uur ’s ochtends gaf wethouder Inge Adema het startsignaal voor de eerste deelnemers. In het Burgemeester Berkhoutpark was een parcours uitgezet van 250 meter voor de groepen 5 en 6 en 350 meter voor de groepen 7 en 8. Iedere scholier kreeg een halfuur tijd om zo veel mogelijk rondjes te rennen voor het goede doel. ’s Middags om drie uur startten de laatste deelnemers. Uiteindelijk namen bijna duizend scholieren van Nutsbasisschool, De Regenboog, De Vink, Emmaus, Fortgensschool, Het Kompas en Gevers Deynoot deel aan de sponsorloop.

“Ik heb vijftien rondjes gelopen”, zegt de tienjarige Wieke trots. “Nee, ik heb niet geoefend. Maar ik zat drie jaar op hockey en nu op voetbal. De buurman zal wel schrikken want die heeft beloofd dat hij € 2,50 per rondje betaalt. In totaal heb ik achttien sponsors. Ik ben gewoon de hele straat en mijn familie afgegaan en ze zeiden allemaal ‘ja’. Op school hebben ze verteld wat MS is. Ik vind het wel belangrijk dat er onderzoek wordt gedaan. Straks ga ik naar Wesley kijken, maar ik ben vooral benieuwd naar de uitslag.”

“Scholieren voor MS” werd afgesloten met een optreden van de Leidse zanger Wesley Klein. Samen met het twaalfjarige MS-patiëntje Mikki van der Zwan zong hij onder meer de hit. Een Mooie Dag. Tijdens het optreden overhandigde burgemeester Jeroen Staatsen een cheque met de eindopbrengst aan Dorinda Roos, directeur van Stichting MS Research. Burgemeester Staatsen complimenteerde de organisatie, de sponsors en de jonge deelnemers: “Ik kan alleen maar zeggen: fantastisch, fantastisch, fantastisch.”

Op 5 mei 2012 bestond Rotary Club Voorschoten-Leidschendam zestig jaar. Scholieren voor MS was een van de belangrijkste lustrumactiviteiten. De opbrengst komt ten goede aan Stichting MS Research uit Voorschoten en wordt besteed aan wetenschappelijk onderzoek naar kinderen met MS aan het Erasmus MC in Rotterdam.

De sponsorloop werd mede mogelijk gemaakt door de gemeente Voorschoten en diverse lokale ondernemers: YOUR LIFE sportsclub, HEMA, Van der Valk, ZUS & ZO Huiswerkbegeleiding, dé Weekkrant, Meesterbakker Van Maanen, Life & Garden, Grapefish, SNS Bank, CORPUS, Hofland Kring-apotheek, Koeleman Accountants, Van Wees Business/Casual, Praktijk Frisolaan, Glashandel W.W. van Aken, Repro- van de Kamp, Vertelman groente en fruit, Verhuisbedrijf Van Ede International Moving en G.J. Kriek aannemingsbedrijf B.V.

Meer foto’s van de sponsorloop

Klik op http://www.zoalsheinhetziet.nl/rotary-scholenvoorms/

Filmpje