Wijngaard Hoog Beek & Royen

Doelcode
burgerij
Land begunstiging:

Wijnstokken planten groot success!

Op 4 mei j.l. is door enthousiaste vrijwilligers een geweldig werk verricht op de Wijngaard Hoog beek & Royen.

In totaal zijn er 1800 wijnstokken geplant, waarvan 1000 Johanniter en 800 Souvignier Gris.

Om half tien ‘s morgens verzamelden zich de 65 vrijwilligers en werden welkom geheten door Cor Dirks, de voorzitter van de Stichting.

Daarna heette Cor de heer Daan Vergunst welkom die namens het Streekfonds een cheque van € 10.000 overhandigde aan het bestuur van de wijngaard. Met deze bijdrage kan de aanleg van de wijngaard verder worden voltooid.

Vervolgens heette Cor de heer Roelof Visscher welkom, eigenaar van wijngaard De Hof van Twente, die als adviseur verbonden is aan onze wijngaard en die een heldere uiteenzetting gaf over de techniek van het planten.

Na deze uitleg begaf het hele gezelschap zich naar de eerste rij waar de heer Vergunst de symbolische handeling verrichtte van het planten van de eerste wijnstok.

Omstreeks 10 uur togen de vrijwilligers aan het werk, lijnen uitzetten, kuilen graven van ongeveer 30 cm diep en de wijnstok planten.

Er werd heel enthousiast gewerkt en tussendoor kon men op het terras van het koetshuis van Van Lanschot Bankiers genieten van koffie met krentebrood, met liefde bereid door de echtgenotes van de bestuursleden. De koffie werd aangeboden door Figi.

Om ongeveer 2 uur was de aanplant voltooid en werd onder luid applaus de laatste stok geplant.

Terwijl de vrijwilligers zich verzamelden bij het koetshuis en na gedane arbeid een frisdrank of een glas wijn van wijnhandel Theo Geutjes nuttigden, werden de voorbereidingen getroffen voor het volgende officiële moment.

Namens Het Utrechts Landschap overhandigde de heer Ron Blom, terreinbeheerder, de sleutels van de wijngaard aan het bestuur en sprak zijn vreugde uit over de goede samenwerking en zijn vertrouwen in een succesvol project.

www.wijngaardzeist.nl

Voor nadere informatie: