Sterren Stralen / Jeugd Sport Fonds

Beschrijving: Gelderland nieuw_RGB

Beschrijving: Lochem kleurBeschrijving: logo SFB

Uniek convenant tussen Rotary & Jeugdsportfonds
Het Jeugdsportfonds maakt het mogelijk dat ook kinderen uit financieel minder draagkrachtige gezinnen kunnen sporten bij een vereniging. In het verleden werden er in de afgelopen jaren al convenanten gesloten met verschillende Gelderse gemeenten. De samenwerking met de Rotaryclubs Barchem & Berkel is echter een bijzondere. De financiële middelen voor de Jeugdsportfondsen in Berkelland én Lochem, worden namelijk beschikbaar gesteld door de beide Rotaryclubs.

Er is een overeenkomst tussen meerdere partijen gesloten. Zowel de Rotaryclubs, als de gemeente Lochem én de Sportfederatie Berkelland, alsmede Jeugdsportfonds Gelderland zetten allemaal hun handtekening onder een unieke overeenkomst. De financiën worden beschikbaar gesteld door de Rotaryclubs, maar de uitvoering ligt in handen van Jeugdsportfonds Gelderland, in samenwerking met de gemeente Lochem en Sport Federatie Berkelland

Al verschillende jaren organiseren diverse Rotaryclubs in Nederland en Duitsland de actie “Sterren Stralen”. In onze regio wordt de actie uitgevoerd door de Rotaryclubs Berkel en Barchem. Door o.a. de verkoop van kerstkaarten worden in het kader van de actie “Sterren Stralen” fondsen geworven die ten goede komen aan kinderen die op een of andere manier in de knel zitten.

Ieder kind moet kunnen sporten. Sporten bevordert de fysieke en mentale ontwikkeling en brengt spelenderwijs een gevoel voor discipline bij. Om te kunnen sporten hebben lang niet alle kinderen in Nederland gelijke kansen. Het Jeugdsportfonds stelt zich ten doel om snel, effectief en op laagdrempelige wijze kinderen van financieel minder draagkrachtige ouders een kans te bieden om te gaan sporten. Dit is mogelijk door een structureel bedrag van het Jeugdsportfonds ter beschikking te stellen voor contributie bij een vereniging of sportkleding en –materialen.

Link Jeugd Sport Fonds

Link Sportfederatie Berkelland