Bedrijvensportdag

Zoetermeer in NETHERLANDS
Website doel:
www.zorgboerderijzoetermeer.nl

De Stichting Zorg BuitenGewoon Zoetermeer ondersteunt het werk op zorgboerderij Swaenensteyn in Zoetermeer. Sinds enige jaren is men daar actief bezig met zorg en begeleiding van jonge mensen met een beperking of zorgvraag. Er is een prettige en veilige omgeving gecreëerd waarbij gekeken wordt naar wat de cliënten kunnen en waar zij gestimuleerd worden zichzelf te ontplooien. Het omgaan met de natuur, dieren en elkaar kan uitstekend worden gerealiseerd in een omgeving waarin zowel kinderen als volwassenen ervaren en leren dat zij op een waardevolle manier bezig zijn en zo ook een zinvol levensdoel krijgen.

Bepaalde activiteiten van de zorgboerderij worden bekostigd uit zorgbijdragen en er zijn veel sponsors vanuit Zoetermeer en daar buiten. In 2010 ontving de stichting een Eervolle Vermelding van de Gemeente Zoetermeer: de "Meer dan Handen Award".

Naast de bestaande faciliteiten is er dringend behoefte aan een vernieuwing van de speelfaciliteiten voor de kinderen. Hierom is met de Rotaryclub Zoetermeer afgesproken dat de opbrengst van de op 6 oktober 2012 te houden Rotary Zoetermeer Sportdag 2012 gebruikt zal worden voor de bouw van een nieuwe

NATUUR SPEELTUIN.

Voor deze natuur speeltuin is gratis door Hoveniersbedrijf M. van der Spek een ontwerp gemaakt in overleg met de mensen van de zorgboerderij. Het ontwerp kan bekeken worden door aanklikken van deze LINK.

Het is de bedoeling dat de Rotaryclub Zoetermeer de hiervoor benodigde gelden bijeenbrengt. Hierbij hoopt de club niet alleen gelden te werven uit de deelname aan de sportdag door teams, maar is het tevens mogelijk om als financiële sponsor delen van de natuurtuin te adopteren. De daarbij behorende prijzen kunnen bekeken worden via deze LINK.

Evenals in de afgelopen vijf jaar wordt op 6 oktober dus weer een grote sportdag georganiseerd in sportcomplex De Veur, waarbij een achttal teams op vier onderdelen actief zijn en waarbij elke sporter of elk team een sponsorbedrag bijdraagt. Daarnaast zijn er, zoals hierboven gemeld, ook sponsoren voor kleinere bedragen die weliswaar niet met een team aantreden, maar wel van harte het financiële doel van de Sportdag ondersteunen. Enkele sponsoren geven bijdragen in natura. Zo verzorgt Hoveniersbedrijf Van der Spek het ontwerp en de begeleiding van de bouw van de natuurtuin en stelt de gemeente Zoetermeer de sportfaciliteiten gratis ter beschikking. Het Rode Kruis zorgt voor een EHBO team en de leden van de Rotaryclub zorgen dat er catering is voor alle deelnemers en voor de clubleden die als begeleiders en scheidsrechters optreden. Op deze wijze blijven de kosten uiterst laag en komt vrijwel het gehele sponsorbedrag ten goede aan het eindtotaal.

Teams en Sponsors

De Sportdag op 6 oktober 2012 vindt plaats in de ochtend en een deel van de middag in De Veur in Zoetermeer. Acht gesponsorde teams van elk 10 sporters treden er aan om wedstrijden te spelen in Basketbal, Volleybal, Badminton en een Spelestafette. De inschrijving voor teams is OPEN. Er wordt per team op een bijdrage van €2500 gerekend, waarvoor er dus gesport kan worden en er voorzien wordt in koffie, drankjes, water en een lunch voor alle deelnemers. In het verleden namen o.a. de volgende organisaties deel aan de sportdag met een team:

Gemeente Zoetermeer

Siemens Nederland NV

Capricorn group

Doet mee in 2012!

Zoetermeers Tandtechnisch Laboratorium BV

Kleinsmiede & van Amerongen BV

Weleda Benelux SE

Sweetlake Docs

Doet weer mee in 2012!

Sponsoring zonder deelname met een team is ook mogelijk. Tot op heden is er een toezegging van hoofdsponsor V.d. Spek, maar vele anderen steunden ons in het verleden: