Kunstminderen

jeugd
Land begunstiging:

KUNSTMINDEREN

Juni 2012 sluit de Dordtse schouwburg Kunstmin voor langere tijd haar deuren. Een ingrijpende renovatie moet er voor zorgen dat één van Dordrechts mooiste locaties weer aan de hoogste eisen voldoet.

De sluiting willen wij, Rotaryclub Dordrecht Ter Merwe, niet ongemerkt voorbij laten gaan. Sterker nog, we willen dat op zich wat treurige moment, omtoveren tot een groots en spetterend feest. Een feest waar u en vele anderen van kunnen genieten, maar waar ook een tweetal heel speciale goede doelen van zullen profiteren.

Op zaterdag 2 juni 2012, de laatste dag voor de werkelijke sluiting, organiseren wij, Rotaryclub Dordrecht Ter Merwe, een geweldig evenement voor iedereen in de Drechtsteden en omgeving. Onder de vlag 'Kunstminderen' stellen wij ons ten doel op deze bijzondere avond fondsen te werven voor de Vereniging Ouders, Kinderen en Kanker (VOKK) en voor Via Lumina.

VOKK is een landelijke belangenvereniging voor kinderen met kanker met als doel ouders en kinderen met kanker in alle fasen van de ziekte te begeleiden en te ondersteunen. De donatie aan de VOKK is bedoeld voor een mentorprogramma voor broers en zussen van kinderen met kanker zodat ze lotgenoten kunnen begeleiden.

Via Lumina is een Dordtse stichting waarin vrijwilligers jongeren met een psychische beperking op een creatieve manier begeleiden ter voorkoming van isolement.

Twee bijzondere doelen; allebei gericht op jongeren.