Kledingbank

Nijmegen in NETHERLANDS
Website doel:
www.kledingbanknijmegen.nl

Carien Beurskens (februari 2014)

De Kledingbank en Rotaryclub Nijmegen-Zuid

Iedereen gaat graag goed gekleed, maar helaas is dat niet altijd voor iedereen financieel mogelijk. Kledingbank Nijmegen biedt voor deze groep uitkomst.

De Kledingbank Nijmegen bestaat sinds april 2013 en heeft als doel het bestrijden van armoede door te voorzien in de basisbehoefte van kleding. Daarnaast draagt de kledingbank bij aan het waardevol gebruik van restpartijen. Het hele gezin kan voor zomer- en winterkleding terecht. In totaal 700 kledingpakketten heeft de Kledingbank reeds uitgedeeld.

Rotaryclub Nijmegen is eind 2013 begonnen met een inzamelingsactie onder de leden van goede kwaliteit gedragen kleding.

Daarnaast is door een wijnactie geld (€ 2500,-) bijeengebracht waarvoor de Kledingbank sokken en ondergoed kon kopen.

De actie zal een terugkerend karakter hebben door 2 x per jaar kleding van leden in te zamelen en door de wijnactie in het najaar te houden.

Om kleding te brengen kunt u bij Rotaryclub Nijmegen Zuid terecht, maar u kunt de kleding ook direct bij de kledingbank afleveren. Zie de website: www.kledingbanknijmegen.nl